Jennifer (Prague)

My goal in life is to feel good and as Simon Sinek states, “It feels good to help people. So get out there and feel good.” So, that is just what I am doing.
Several years ago I suffered from a badly broken leg which required several years of therapy and treatment to repair. During my recovery I decided to dedicate the next chapter of my life to helping others. I have achieved this goal by becoming a teacher.
So you may ask, “what makes me a good teacher?” The answer is simple – my passion to help others.
I believe that students learn best through personal interaction that leads to guided or self-discovery. It allows for a sensation of self-achievement and builds self-esteem in students. To accomplish this, I take the individual’s personal interest and business needs into account during lesson planning to create engaging and educational lessons.
I come from a versatile background and have experience in many subjects. My earliest work experience comes from customer service in high profiled companies while I studied architecture and interior design at a local school in San Diego, California (my hometown). After working for 6 years in a closely related field, I enrolled at University of California, San Diego to study marine biology.
During my studies in biology I dabbled a bit in the social sciences and fell in love with the field of archaeology. Upon graduating with a Bachelor’s degree in archaeology with a focus on maritime societies, I was hired by the State of California to be a field archaeologist for California State Parks.
After several years of field work I was promoted to lead archaeologist and eventually became the highest ranked archaeologist for the off-highway recreation division of California State Parks. During this time, I created the cultural resource management division and grew the staff from 1 person (me) to a team of 8 archaeologists and a GIS support staff. A major portion of my job was developing statewide policy and procedures while leading a multidisciplinary staff in project development and execution.
Unfortunately, my archaeological career was cut short due to my broken leg. During my recovery I attended San Diego State University and earned a Master’s degree in Hospitality and Tourism Management (business) in hopes of creating my own heritage tourism company. A major educational component of the Master’s program was on leadership. It was during these classes I learned the difference between being a boss and being a leader. A good leader is one that teaches and guides others to better themselves and help others achieve their goals and dreams, exactly what I want to do with my life. Other classes in the program focused on sustainability, analytics, marketing and financial analysis.
I chose to come to Praha for many reasons. My main reason is to feel the magic of living in a UNESCO/World Heritage city. To be able to walk on the historic streets and learn the amazingly rich history that Praha has to discover makes me smile. I have fallen in love with the city and I am pleased to call Praha home.

Mým životním cílem je mít dobrý pocit. Jak řekl Simon Sinek: „Když pomáháme druhým, máme z toho dobrý pocit. Tak běžte někomu pomoct a mějte z toho dobrý pocit.“ A přesně o to se snažím.
Před pár lety jsem si ošklivě zlomila nohu a musela jsem několik let chodit na rehabilitaci a podstoupit operaci. Během rekonvalescence jsem se rozhodla, že svou příští životní kapitolu zasvětím pomoci druhým. To se mi podařilo díky výuce.
Mohly byste se ptát: „Co ze mě dělá dobrou lektorku?“ Odpověď je jednoduchá – moje nadšení pomáhat druhým.
Věřím, že studenti se toho nejvíce naučí prostřednictvím osobní interakce, která vede k objevování nových věcí – ať už pod vedením lektora nebo jejich vlastní iniciativou. Dodává jim to pocit, že sami něco dokázali, a zvyšuje to jejich sebeúctu. K tomu vždy beru v potaz osobní zájmy a profesionální potřeby studenta, podle nichž připravuji hodiny tak, aby lekce byly přínosné a efektivní.
Mám za sebou různorodé zkušenosti z nejrůznějších oblastí. Na začátku kariéry jsem pracovala pro zákaznický servis významných firem. Během toho jsem studovala architekturu a bytový design na škole v San Diegu, Kalifornii (mém rodném městě). Po šesti letech práce blízké oblasti mořské tematiky jsem se v San Diegu přihlásila na Kalifornskou univerzitu ke studiu mořské biologie.
Během studií jsem přičichla ke společenským vědám a propadla jsem archeologii. Po absolvování bakalářského programu Archeologie se zaměřením na přímořská společenství jsem se stala státním archeologem pro Kalifornské národní parky.
Po několika letech archeologické práce jsem byla povýšena na vedoucí archeoložku a postupně se ze mě stala nejvýznamnější odbornice na lokální oblast Kalifornských národních parků. V tomto období jsem vytvořila odbor vedení kulturních zdrojů a z původního jednoho zaměstnance (mě samotné) se můj tým rozrostl na osm archeologů a zaměstnance GIS. Velká část mé práce spočívala ve vytváření celostátní strategie a postupů a vedení multidisciplinárního týmu zaměstnanců při rozvoji a uskutečňování projektů.
Mou archeologickou kariéru bohužel zastavila zlomenina. V období rekonvalescence jsem chodila na Státní univerzitu v San Diegu a studovala obor Pohostinství a turismus (obchod). Doufala jsem, že založím vlastní cestovní kancelář pro poznávací zájezdy. Hlavní předmět studia byl management. Díky tomuto předmětu jsem se naučila, jaký je rozdíl mezi šéfem a člověkem, který vede. Dobrý vůdce je ten, kdo učí druhé a ukazuje jim, kde se mohou zlepšit, a pomáhá jim dosáhnout jejich cílů a snů – přesně to jsem ve svém životě chtěla. Další předměty se týkaly udržitelnosti, analytiky, marketingu a finanční analýzy.
Do Prahy jsem přijela z mnoha důvodů. Hlavní byl ten, že zde mohu pocítit, jak je kouzelné žít ve městě patřícím na seznam Kulturního dědictví UNESCO. Můžu se procházet po historických ulicích a dovídat se všechnu tu úžasnou bohatou historii, kterou Praha má – vždycky mi to vykouzlí úsměv na tváři. Prahu jsem si prostě zamilovala a jsem neskutečně ráda, že je to můj domov.